Dobrý den, v poslední době se s akcemi japonskou tématikou roztrhl pytel, proto bych Vás chtěl i tentokrát všechny pozvat 3.7.2009 do Obecního domu v Praze. Vystoupí tu na 50 interpretů, kteří předvedou hru na staré, japonské nástroje a pokusí se nám přiblížit japonské umění a filozofii.
Prakticky veškeré informace jsou na přiloženém plakátě, ale pro jistotu uvádím vše v kostce.
Kde: Obecní dům v Praze
Kdy: 3.7.2009 od 19:00
Za kolik: jednotné vstupné 100,- (předprodej je zahájen na pokladně Obecního domu)
Zde jsou nějaké informace o skupinách, které vystoupí. Já určitě přijdu. (nebo se o to budu alespoň snažit)
OKARINA EMA
Vedoucí: Makoto Era
Skupina OKARINA EMA byla založená v roce 1999 a pochází z japonské prefektury (=oblasti) Kanagawa. Spolek má 132 aktivních členů.
U interpretace hudby se nejedná pouze o přesnost. Nadšení a radost ze společného muzicirování je hlavním účelem.
Často se skupině dostává možnost vystupovat na podiích v Japonsku, při různých festivalech. Se stejným zaujetím však vystupují také na př. v domovech důchodců.
OKARINA EMA se zúčastnila koncertních cest do Ameriky, Německa, Rakouska a nyní do Čech.
“Pro nás je vystoupení v Praze, v tomto nádherném sále Bedřicha Smetany,
především vrcholem naší činnosti a zážitek zůstane dlouho v naších vzpomínkách.”
SHARA –NO-HANA
Vedoucí: Masami Kato
Hra na Koto má již dlouhou tradici v japonském umění u kralovského dvora. V Genji Monogatari (povídka o princi Genji) - snad nejstarší román světa - je zmínka o velmi oblíbeném nástroji japonského dvora, koto.
Je to stolní citera s posuvnými kobylkami. Na dřevěném rezonátoru (180 x 24 cm) s mírně vyklenutým víkem je 13 hedvábných (dnes i nylonových) strun. Znějící délka struny je určena polohou pohyblivé kobylky ze dřeva nebo slonoviny. Struny jsou rozechvívané bambusovými, kostěnými nebo slonovinovými plektry, navlečenými na palci, ukazováku a prostředníku hráčovy pravé ruky. Při hře hráč nejčastěji klečí za nástrojem, prsty pravé ruky rozechívá struny, zatímco stiskem struny levou rukou za kobylkou dosahuje změny výšky tónu nebo vytváří vibrato. Posunem kobylky je umožněno různé ladění strun a to inspiruje mnohé moderní hudebníky a skladatele experimentovat s japonskou a evropskou hudbou.